Abonează-te la Newsletter

    *Te ținem la curent cu noutăți și promoții
    CAFEA ÎN TIMPUL SARCINII

    SARCINĂ ȘI COFEINĂ: POT CONSUMA CAFEA ÎN TIMPUL SARCINII?

    Oricum vrei să numim o ceașcă de cafea, nu poate exista nici o dezbatere că aceasta este o băutură extrem de populară. 90% din adulții din America de Nord consumă în fiecare zi produse cu cofeină. Dar, această popularitate vine dintr-un motiv; poate crea dependență. Cofeina, alcaloidul metilxantinic care provine din boabele de cafea, este foarte captivant și este utilizat în mai multe băuturi și alimente populare.

    DECI, AR TREBUI SĂ BEAU CAFEA ÎN TIMPUL SACINII?

    În timp ce s-ar putea să îți placă senzația pe care ți-o oferă, poate ai vrea să renunți la cafea în timpul sarcinii. De ce? Experții de la Asociația Americană a Sarcinii (American Pregnancy Association) au publicat mai multe articole care afirmă:
    „… cofeina este un stimulent,  crește tensiunea arterială și ritmul cardiac, nefiind recomandate în timpul sarcinii.”

    Deși poate fi dificil să „renunți” la cofeină, în cele din urmă este recomandat pe scară largă de către instituțiile obstetricale majore să limitezi consumul de cafea în timpul sarcinii. Cuvântul cheie din cele mai multe afirmații este „limitează” consumul de cafea în timpul sarcinii. Colegiul American de Obstetricieni și Ginecologi afirmă că aportul moderat de cofeină (200 mg pe zi) nu pare să contribuie la avort spontan sau la nașterea prematură.

    PE SCURT: LIMITEAZĂ CONSUMUL DE COFEINĂ LA MAI PUȚIN DE 200 MG PE ZI

    Indiferent dacă ești conștientă sau nu, cofeina este de fapt în multe băuturi, de exemplu băuturile energizante, băuturile răcoritoare și ceaiurile care variază în cantități de cofeină. Având în vedere că se recomandă să limitezi aportul de cofeină, este important să cuantifici numărul de miligrame de cofeină pe care îl ingerezi.

    Cafeina în băuturile populare:

    • Espresso: 240-270 mg
    • Cafea: 102-200 mg
    • Ceai verde: 65-130 mg
    • Băuturi energizante: 50-160 mg
    • Ceai fiert: 40-120 mg
    • Băuturi răcoritoare: 20-40 mg
    • Cafea decofeinizată: 3-12 mg
    • Băuturi cu cacao: 2-7 mg
    • Ciocolată cu lapte: 2-7 mg

    POATE CAFEINA SĂ TREACĂ PRIN PLACENTĂ?


    Limitarea cantității de cofeină ingerată este importantă, cu toate acestea, este important să ne amintim că efectele cofeinei asupra bebelușului sunt încă neclare. S-a constatat că aceasta poate traversa placenta și se poate deplasa către un făt în creștere. În timp ce experții au confirmat călătoria cofeinei, efectele asupra unui copil nenăscut nu sunt concludente în ciuda mai multor studii. Asociația Americană a Sarcinii (American Pregnancy Association) sugerează că mamele evită cofeina cât mai mult posibil în timpul sarcinii și în timp ce alăptează. Indiferent dacă poți renunța complet la cafea în timpul sarcinii sau nu, este important să limitezi cantitatea de cofeină pe care o ingerezi. În timp ce ești însărcinată, cel mai bun mod de a-ți monitoriza aportul de cofeină este uitându-te la etichetă și analizând numărul de miligrame.

    Citește mai multe articole pe motherlove.ro

    Facebook & Instagram.